Setmanes 85 i 86: Ple d'Ordenances i dos consellers, pels empresaris i el tren

Segurament, el Ple de les ordenances fiscals d'enguany haurà estat el més tranquil d'aquest mandat, després d'acomseguir el vot favorable dels socialistes. Les ordenances aprovades es basaven amb la congelació dels impostos, com ara els ingressos de l'IBI, i la pujada de l'IPC en les taxes (deixalles, per exemple).
En el Ple també es va aprovar el conveni acordat amb els treballadors i una pròrroga del Pla de Barris.
En el Ple, curiosment, ningú va demanar per l'esclafit que va succeïr a principis de mes i que va trasvalsar el poble. PxC, però, si que va tornar a utilitzar la seguretat com a arma llancívola contra un servidor, des de la demagògia que ja ens tenen acostumats. Ja és prou fotut que a un li robin, com perquè els regidors xenòfobs en vulguin treure profit electoral... Per cert, a hores d'ara en David Olivares ha publicat unes 70 vegades el mateix twit atacant-me personalment. Aquest és el seu estil...
També hem celebrat el 1er Dinar de l'Empresari, amb la participació del Conseller Felip Puig, que ens va voler insulfar optimisme davant la crisi. Sense parlar de brots verds, però... També es va desmarcar de terceres vies sobre la independència.
I en aquestes setmanes, també himha hagut temps per un segon Conseller, Santi Vila, per parlar del tren, acompanyat del secretari general Ricard Font. Hi vam anar amb una delegació del món municipal d'Osona Nord i del Ripollès, també representant la Garrotxa. Vam posar damunt la taula el manteniment de les estacions, la millora del servei i, sobretot la inclusió en la tarifa integrada. El Conseller en canvi volia posar èmfasi en el desdoblement de la via Barcelona-Puigcerdà, bé, millor dit, en l'aprovació de l'estudi informatiu i el projecte executiu... El pas previ burocràtic per començar a fer unes obres que ja veurem quan es fan... És per això que no volíem insistir en el desdoblement. 
Com que les estacions depenen directament d'Espanya, el compromís va ser que farien una reunió monogràfica sobre les estacions d'aquesta línia i exigir acció al ministeri. També van mostrar-se contrariats amb la màquina de l'estació de Torelló.
En quan a la tarifa integrada, ens van dir que en dos anys hi ha d'haver en funcionament la nova organització en quan a les terifes, que pren nom de T Mobilitat imque canviarà el paradigma, i ja no es funcionarà per zones exclusives a certes comarques del país. De moment van dir que podrien aplicar alguna mesura transitòria "Ad hoc", traduït a petició meva com a descomptes pels que facin ús regular del tren. Abans de Nadal hem de tenir una proposta damunt la taula per part de la Generalitat. Veurem.
He acabat aquestes setmanes anant a la castanyada del Barri de Montserrat i anant a veure el juvenil femení del Torelló CF, que gairebé arrenquen un punt de la visitia del potent Estartit a Torelló (1-2).