Setmanes 120 i 121: La platja arriba a a Torelló amb la Nit de Botigues!

Aquest darrer cap de setmana, hi va haver la segona edició de la Nit de Botigues, que va ser un gran èxit, superant fins i tot la de l'any passat. Enguany el tema era la platja, vam augmentar el recorregut ampliant al Carrer Sant Bartomeu i a la Plaça Jacint Verdaguer, amb 87 comerços inscrits, un més que l'any passat i amb presència de comerços de fora el centre, de la Plaça de la Sardana, de la Joanot Martorell/C.Diputació i de la Plaça Sant Fortià. Els comerços van engalanar els carrers molt bé, fins i tot diria excel.lentment i ens van preparar sorpreses en els seus comerços i als carrers. Magnífic.
Però a més del resultat de la mateixa nit, com a regidor de Comerç m'omple de satisfacció el camí fet per arribar-hi, el treball conjunt amb els comerciants i entre els comerciants, organitzats en comissió per cada carrer i en comissió entre representants dels carrers i l'ajuntament. Hem treballat colze a colze i vam brillar en una nit de platja a Torelló. Realment és emocionant, com a regidor, que el Comerç brilli tant en una jornada com la de la Nit de Borigues, amb una resposta ciutadana de gent de Torelló (i més enllà) molt important. En dies com aquest, el comerç de Torelló demostra que està ben viu i que vol ser protagonista del nostre poble.
Aquí el meu reconeixement, a més dels comerciants, als tècnics de l'ajuntament membres de la comissió de de la Nit de Botigues, l'Anna Manrique de Pla de Barris, la Maria Aceituno de Ràdio Ona i l'Albert Vinyals, tècnic de comerç que substitueix temporalment a la Lourdes. Una gran feina! A més de la gent de la brigada, policia local i els voluntaris de Protecció Civil. Moltes gràcies.
Podeu veure la galeria de fotografies de la Nit de Botigues de;
Nit de Botigues a Osona.com
Nit de Botigues al Facebook de la meva pàgina
I l'endemà de la Nit de Botigues va tocar Mercat de la Cuca, que es va consolidant mes rere mes, i la 4a edició de la Trobada de cotxes clàssics i mítics de Torelló, organitzada pels Clàssics Pescallunes, espectacular com sempre i amb olor a gasolina... clàssica!
Aquestes setmanes hi ha haguhan estatt el tret de sortida d'un seguit de caps de setmana amb moltes activitats a Torelló, on es mostra la vitalitat del nostre poble. Vam començar amb la revetlla popular de Sant Joan, per primera vegada als jardins de Vicenç Pujol, després que els anys anteriors es fes a la Plaça Vella, un espai amb un encant especial. Però el fet d'haver de conviure una festa que s'acabi amb música a la matinada i el descans dels veïns, ha fet que es canviï de lloc. El nou emplaçament, però no va estar malament. Jo sóc dels que crec que els jardins estan infrautilitzats. Són una joia que tenim al poble i els hem de saber aprofitar. El cap de setmana d'aquella setmana hi va haver el Festus, que després d'uns anys complicats des de les retallades en el pressupost de fa uns anys, sembla que anem remuntant i aquest any hi va haver un augment d'assistència. Cal reconèixer la feina feta pels organitzadors i els tècnics de Cultura de Torelló, que any rere any no han abaixat els braços malgrat les dificultats econòmiques i no hem perdut un cap de setmana tant únic de Torelló com és el del Festus, amb els espectacles de carrer, la música i... les creps del Festus!
I el dilluns passat també hi va haver Ple municipal, podeu llegir la notícia sobre el suport al 9N i la valoració de l'escola de Música, en el primer any de la nova direcció.
Per altra banda, també vam presentar la campanya contra els excrements de gossos a Torelló, podeu llegir la notícia aquí o bé mirar el vídeo següent: